سماور زغالی برنجی 6 لیتری

بهترین سرویس های سماور زغالی برنجی 6 لیتری درجه یک، رنگ ثابت ، صادراتی ، دست ساز و بسیار زیبا و خاص | جهت مشاهده مشخصات بیشتر، خرید و قیمت به لیست کامل سماور ها به لینک سماور زغالی برنجی هنرظریف مراجعه کنید.

سماور برنجی ذغالی شش لیتری

یکی از نوشیدنی های محبوب ایرانی ها چای است. سماور یکی از قدیمی ترین وسایلی است که می توان با آن چایی با عطر و طعمی بی نظیر دم کرد. برای اینکه بتوانیم بهترین سماور را خریداری کنیم باید اجزای آن را به خوبی بشناسیم. در اینجا به بررسی اجزای مختلف سماور برنجی شش لیتری خواهیم پرداخت.

میل و صراحی

 این قسمت از سماور برای جا به جایی هنگام روشن و داغ بودن سماور استفاده می شود.

بخارکش

در قسمت جلوی بدنه سماور بخارکش قرار دارد و همانطور که مشخص است این قسمت برای خارج شدن بخار داخل سماور تعبیه شده.

دسته

دو طرف بدنه سماور دسته ها قرار دارند. از کاربرد این دسته ها علاوه بر اینکه می توان به جا به جایی سماور اشاره کرد برای زیبایی آن نیز به کار برده می شود. دسته های سماور طرح های مختلفی دارند. برای مثال برخی از دسته ها چوبی اند که این دسته ها این امکان را فراهم می کنند تا در هنگام داغ بودن سماور بتوان آن را به راحتی جا به جا کرد.

بدنه

بیشترین و بزرگترین اجزای سماور بدنه است. بدنه دو بخش مجزا دارد. قسمت بالایی آن را دهانه و قسمت میانی آن را شکمه نامیده می شود. در داخل شکمه سماور آب قرار می گیرد.

پولکی

این قسمت از اجزای سماور کاربرد بسیار مهمی دارد. علاوه بر زیبایی پولکی به استحکام اتصال شیر به سماور کمک زیادی می کند.

شیر

یکی از حساس ترین بخش های سماور شیر آن است. شیر سماور باید به خوبی و با دقت آب بندی شود. اگر آب بندی این قسمت به درستی انجام نشود در کوتاه مدت خراب شده و باید آن را تعویض کرد.

شبکه

رساندن اکسیژن به زغال ها کارکرد این قسمت از سماور است.

پایه یا کعب

پایه های سماور باید باهم برابر باشند در غیر این صورت باعث واژگونی سماور خواهد شد.

خاکسترگیر

زغال ها در این قسمت از سماور قرار می گیرند و بعد از خاکستر شدن زغال ها می توان با باز و بسته کردن این قسمت خاکستر ها را خالی کرد.

 

هر یک از قسمت های نام برده شده در سماور باید به خوبی ساخته و پرداخته شده باشند تا نتیجه نهایی مطلوبی را به مصرف کننده بدهد. هنگامی که قصد خرید سماور زغالی برنجی شش لیتری را دارید موارد گفته شده را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید.

آیا این مقاله مفید بود؟

از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیاز از رای

اولین نفر باشید که رای میدهد!

محصولات دیگر ما